حضرت مهدي و وارث آثار و ميراث همه ‏ي پيامبران

حضرت مهدي و وارث آثار و ميراث همه ‏ي پيامبران

http://uupload.ir/files/rrga_mahdi.jpg

حضرت مهدي و وارث آثار و ميراث همه ‏ي پيامبران

 

» روايات‏

» گفتار ما

 

روايات

1- امام باقر عليه السلام فرمود: «عصاي موسي از آن آدم بود، بعد به شعيب رسيد و سپس به دست موسي بن عمران افتاد، هم اکنون نزد ماست، چندي قبل آن را ديدم، مثل وقتي که از درخت کنده شده بود تر و تازه است، اگر از آن سوالي بشود جواب مي دهد، آماده‏ي استفاده‏ي قائم ماست، با آن همان کاري را خواهد کرد که موسي بن عمران انجام مي‏داد...» [1] .

2- ابو سعيد خراساني از امام صادق عليه السلام نقل مي کند: امام باقر عليه السلام فرمود: «هنگامي که قائم، در مکه قيام کند و قصد رفتن به کوفه را داشته باشد، منادي آن حضرت ندا مي دهد که: «اي مردم! کسي با خود، غذا و نوشيدني نياورد» و سنگ حضرت موسي، که بار شتري است، همراه اوست، به هر جا مي رسند، چشمه‏اي از وسط آن مي جوشد، که هر گرسنه اي از آن بخورد سير مي شود و هر تشنه اي را سيراب مي نمايد، توشه‏ي آنها همين است تا اينکه از طرف کوفه وارد نجف شوند.» [2] .

3- امام باقر از پدران بزرگوارش از علي عليه السلام نقل مي کند: «پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم فرمود: «مهدي از نسل من است، او غيبت و گمگشتگي دارد که مردم، در آن دوره، به گمراهي مي افتند، ذخيره و گنجينه‏ي پيامبران را با خود دارد، زمين را همان طور که از ستم و بيداد پر شده است از عدل و داد سرشار خواهد نمود.» [3] .

4- مفضل بن عمر از امام صادق عليه السلام، در روايت پيراهن يوسف، نقل مي کند: عرض کردم: «پيراهن يوسف به چه کسي رسيد؟» فرمود: «به اهلش، و وقتي قائم ما خروج کند، پيراهن پيش اوست.» سپس فرمود: «هر پيامبري، علم يا هر چيز ديگري به ارث گذاشته باشد به حضرت محمد صلي الله عليه و آله و سلم رسيده است.» [4] .

5- عبدالله بن سنان مي گويد: از امام صاقد عليه السلام شنيدم که فرمود: «عصاي موسي‏ از چوب آس درخت بهشتي بود که وقتي به سمت مدين رفت جبرئيل برايش آورد، و آن عصا و تابوت آدم در درياچه طبرستان است، نه مي پوسند و نه تغيير حالت پيدا مي کنند تا اينکه وقتي قائم قيام کند، آنها را بيرون آورد.» [5] .

6- زياد بن منذر مي گويد: امام باقر عليه السلام به من فرمود: «وقتي قائم عليه السلام ظهور کند، بيرق رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم، انگشتر سليمان، و سنگ و عصاي موسي را به همراه خود آشکار مي سازد.» [6] .

7- امام باقر عليه السلام فرمود: «امام قائم عليه السلام اول از انطاکيه شروع مي کند، تورات، عصاي موسي و انگشتر سليمان را از غاري در آنجا بيرون مي آورد...» [7] .

8- ابو بصير مي گويد: امام صادق عليه السلام فرمود: «قائم از مکه خروج نخواهد کرد تا اينکه حلقه اي گرداگردش را فرا گيرد» عرض کردم: تعداد حلقه چند نفر است؟ فرمود: «ده هزار نفر، جبرئيل را از سمت راست و ميکائيل از سمت چپ، آن گاه امام عليه السلام پرچم غلبه و پيروزي را به اهتزاز در آورده با آن به راه مي افتد، در شرق و غرب عالم، همه آن را لعنت مي کنند، در حالي که آن، همان پرچم پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم است که جبرئيل در روز جنگ بدر، آن را فرود آورد.» تا اينکه امام عليه السلام فرمود: «پيراهني که رسول الله در روز جنگ احد به تن داشت، عمامه و زره بلند آن حضرت به تن قائم عليه السلام است و ذوالفقار، شمشير رسول الله، در دست اوست.» [8] .

9- علي بن حسين مسعودي در کتاب اثبات الوصيه نقل مي کند: «در سال دويست و پنجاه و نه، امام عسکري عليه السلام به مادرش فرمود که حج به جا بياورد و آنچه را در سال دويست و شصت واقع مي شود به او خبر داد، و صاحب الامر عليه السلام را خواست، به او وصيت فرمود، اسم اعظم و ديگر مواريث و سلاح را به او تحويل‏ داد، آن گاه، مادر امام عسکري عليه السلام همراه صاحب الامر عليه السلام به سمت مکه رفتند.» [9]

 

گفتار ما

آنچه ذکر شد بعضي از روايات است که مي فرمايد، ميراثهاي پيامبران نزد حضرت حجت، - عجل الله تعالي فرجه - است. اگر کسي بپرسد فايده‏ي اين ميراثها و بودن آنها در دست حضرت مهدي عليه السلام چيست؟ مي توان گفت: همان طور که از روايت اول فصل پنجم همين باب بر مي آيد، اين ميراثها، نشانه ها و اشاره‏هايي بر امامت حضرت مهدي عليه السلام و حجت بودن ايشان در روي زمين است - تا مردم گمراه نشوند- و آن حضرت براي استفاده در رسيدن به اهدافش، آنها را به کار مي گيرد، چنانکه پيامبران پيشين نيز - آن طور که از دقت در روايات قبلي بر مي آيد- چنين مي کردند.

 

پي نوشته ها :

[1] اثبات‏الهداه، ج 3، ص 439، روايت 2.

[2] اثبات الهداه، ج 3، ص 440، روايت 3.

[3] اثبات الهداه، ج 3، ص 461، روايت 105.

[4] اثبات الهداه، ج 3، ص 494، روايت 251.

[5] اثبات الهداه، ج 3، ص 540، روايت 508.

[6] اثبات الهداه، ج 3، ص 541، روايت 509.

[7] اثبات الهداه، ج 3، ص 584، روايت 786.

[8] اثبات الهداه، ج 3، ص 545، روايت 533.

[9] اثبات الهداه، ج 3، ص 579، روايت 750.





:: برچسب‌ها: ظهور،مهدویت،منجی،آخرالزمان،منتظران مهدی،مهدی موعو،نور تولی، پرسش و پاسخ, رجعت, ظهور،ویژگی های جانشین پیامبر،ویژگی های خاص حضرت حجت،حجت،ویژگی های خاص،حضرت مهدی وارث پیامبران،وارث،میراث همه ی پیامبران،آثار و میراث پیامبران، ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : پنج شنبه 7 آبان 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: